אייכלר תוקף: "בבחירת שופטים יש הרבה יותר שחיתות"

"ברוך ה' שש"ס עומדת בתוקף שיהיה שיוון, יש 6 דיינים ספרדים 6 אשכנזים. אצלינו רבים על דיינים כי אין תקנים, כמו שרבים על לעלות על אוטובוס"
דוד לזר No Comments on אייכלר תוקף: "בבחירת שופטים יש הרבה יותר שחיתות"

לאחר שאמש הוועדה למינוי דיינים בחרה ב-9 דיינים לבית הדין הגדול, הבוקר, חבר הועדה ח"כ ישראל אייכלר מדבר על הכל ב'קול חי' • "גם לי הייתה אג'נדה, שיהיה דיין חסידי" • ואיך בן גוריון הנציח את המחלוקת בין ספרדים לאשכנזים?

ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"ברוך ה' שש"ס עומדת בתוקף שיהיה שיוון, יש 6 דיינים ספרדים 6 אשכנזים. אצלינו רבים על דיינים כי אין תקנים, כמו שרבים על לעלות על אוטובוס"
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on שיגורים לעבר הבסיס בהר מירון; צה"ל הגיב בשני טילים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שאמש (שלישי) הוועדה למינוי דיינים בחרה ב-9 דיינים לבית הדין הגדול, לאחר שהבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה הגיעו להסכמים סביב זהות הנבחרים.

הבוקר חבר הועדה ח"כ ישראל אייכלר, התראיין הבוקר ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא ב'קול חי' ואמר כי "לא היינו צריכים לדבר על זה הבוקר, הרי 100 שופטים מונו השנה ולא שמענו על זה, רק כשממנים דיינים שומעים על זה, 9 שנים לא מונו דיינים, זה לא נורמלי, עד שאשה קיבלה גט לקח שנים".

לדבריו של אייכלר, "אנחנו טוענים, שמאז קום המדינה היו מאה שופטים ומאה דיינים, והיום יש מאה דיינים ושמונה מאות שופטים. ולכן עשינו כעת תיקון, כעת צריך לבוא ולדרוש עוד 15 דיינים לבית הדין האזורי".

אייכלר סיפר כי "היו ניסיונות להכניס אנשים שרוצים לשנות את ההלכה, על זה עמדנו על המשמר, ובעזרת ה' לא נכנס אפילו אחד מהם פנימה, כל הדיינים שנכנסו הם יראי שמים. כל כך הרבה חודשים שהשמות שלהם רצו, אני מכיר את כולם", אמר.

לגבי כישוריהם של הדיינים אמר כי "הדיין צריך ללמוד נושאים רבים שתלמידי חכמים גדולים לא עוברים בזה, לאחר מכם הוא צריך להתמחות שנים, לפשר בין זוגות, דברים קשים מאוד, ממש להיות פרופסור גדול", לדברי, "זה בדיוק כמו כל משרה במדינה ממורה ועד שופט, אותו דבר קורה כאן – רק כאן הרבה יותר אנשים עוסקים ומתעסקים בזה".

אייכלר התייחס לתככים סביב מינוי הדיינים ואמר כי "אני לא פוליטיקאי, אני אומר את האמת, אני כופר בבתי המשפט, שם זה הרבה יותר מושחת, שם יש הרבה יותר קרובי משפחה ומקורבים והרבה יותר אינטריגות בין עורכי הדין, אצלנו כולם יודו שכל הדיינים הם אחד אחד", תקף אייכלר את המערכת המשפטית.

על העובדה שבכדי להתמנות לדיין אתה צריך להיות מקושר אמר אייכלר כי "הקשרים הם לא מתוך כסף וממון, אבל כן קשרי משפחה".

האם שמעת על מועמד שהציע כסף או טובת הנאה? "לא רק שלא שמעתי, אם היה דבר כזה – הוא היה הורס את הסיכוי שלו להיבחר".

בנוסף אמר אייכלר כי "האיש האחרון שאתה צריך לדבר איתו על קשרים זה אני, אני לא מקושר ואני בקושי מבין את הנושא, המקצוע שלי היה לעמוד על המשמר שלא יכנסו אנשים בשם ההלכה המתקדמת, הרפורמים הישנים והחדשים".

מה אתה חושב על החלוקה של ספרדי אשכנזי?

"בכל מערכות המשפט החילוניות אין צורך לחלק בין אשכנזים לספרדי, במקרה, 90 אחוז הם אשכנזים, אצל הציבור החרדי מאז קום המדינה יש 2 רבנים ראשיים. אמרתי בעבר וגם כתבתי: בן גוריון עשה זאת בכדי להנציח את המלחמה בין העדות בשביל שהדת תיהרס", לדבריו "ברוך ה' שש"ס עומדת בתוקף שיהיה שיוון, יש 6 דיינים ספרדים 6 אשכנזים", עוד הוסיף כי "אצלינו רבים על דיינים כי אין תקנים, כמו שרבים על לעלות על אוטובוס", אמר אייכלר.

האם יש הצדקה שהמוצא הוא הפרמטר לדיין ראוי?, "הפרמטר אצלי הוא האם הוא יראי שמים ולא ספרדי או אשכנזי, אבל גם לי יש אג'נדה שהנה לא היה אף פעם דיין חסידי בבית הדין העליון – כי לא היו להם קשרים והיום הכנסנו דיין חסידי לבית הדין הגדול ועוד אחד לבית הדין האזורי".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות